2009 a fost primul an in care Dacia nu a reusit sa se impuna pe piata romaneasca. Daca in 2008 s-au vandut peste 90.000 de unitati, in 2009 vanzarile au scazut la jumatate.In Germania insa, Dacia a stabilit o cota record de 2,1% din piata cu cele 85.000 de masini vandute anul trecut.Franta si Italia au preferat si ele marca romaneasca prin cele 60.000, respectiv 20.000 de automobile cumparate.
Evolutia marcii romanesti pe piata germana s-a datorat in primul rand programului Rabla (in germana Abwrackprämie).In 2009, Dacia a reusit sa-si tripleze vanzarile fata de anul anterior cu 85.000 de unitati vandute si 2,1% din piata fata de nici 0,8% in 2008.
Achim Schaible, CEO al Renault Germania a declarat, citat de ziarul Die Welt, ca rezultatul e foarte bun, adaugand insa ca anul acesta lipsa programului Rabla se va simti asupra vanzarilor, iar prognoza arata 30.000 de automobile vandute de Dacia in acest an, iar pentru Renault 120.000, scadere fata de cele peste 140.000 de anul trecut.
La Pitesti s-au produs in 2009 circa 300.000 de automobile din care nici 45.000 nu ruleaza pe soselele Romaniei ci prefera autostrazile Germaniei, Frantei si Italiei in principal.
Alisia Cechina
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu