În prezent suntem martorii schimbării tuturor media clasice în social media, devenind o componentă socială într-un fel sau altul. Dar cum afectează această schimbare rolul jurnalistului clasic?
Este cert că platformele sociale oferă oamenilor ocazia de a deveni jurnalişti cetăţeni prin posibilitatea de a publica şi a împărtăşii informaţii la o scară largă. Facebook-ul, de exemplu, a devenit o unealtă de promovare nelipsită dintr-o campanie, fie ea publicitară, socială sau politică. Platforma socială a avut un mare impact în Campania electorală a lui Barack Obama .
Cât despre Twitter, impactul său este vizibil in fiecare sector social. Viralitatea sa poate fi exprimată de exemplul campaniei “Conştientizarea malariei” pentru care SUA a ales celebrităţile ( Asthon Kutcher, Sarah Rose, etc. ) influente din această platformă în schimbul jurnaliştior.
Fenomenul de ridicare a conştientizării problemelor globale prin vocea vedetelor este în creştere, dar nu ar trebui ca jurnaliştii să fie influenţi în felul lor? Să valoreze informaţional un tweet sau un post pe Facebook mai mult decât un reportaj?
Privind per ansamblu observăm transformarea audienţei într-una ce se încrede mai mult în cultul personalităţiilor decât în clasicul jurnalist. Faptele indică clar o schimbare a lumii de influenţă în media.
Oana Alexandra Candea, Jurnalism, Gr. 1
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu